ZAHRANIČNÍ PRAXE S PROJEKTEM ERASMUS+

MAĎARSKO

Snad všichni studující na naší škole vědí, že, mohou vycestovat v rámci projektu Erasmus+ do zahraničí na studentskou 14 denní praxi/stáž ve vybrané zemi.

Jsem studentem 2. ročníku oboru Ekologie a životní prostředí a letos jsem měl tu možnost zúčastnit se tohoto skvělého projektu a vycestovat do Maďarska, přímo do Budapeště. Na jedné straně to byla velká radost, na té druhé trochu i obavy z toho, co nás čeká a nemine.

S vybranou skupinou studentů v doprovodu 2 milých vyučujících jsme do Maďarska odjížděli v neděli 16.4.2023 z vlakového nádraží Zábřeh na Moravě. Odjezd byl v dopoledních hodinách a příjezd do Maďarska přímo do Budapeště byl až ve večerních hodinách, a to kvůli cca 2 hodinovému zpoždění vlakové dopravy. Cesta byla hodně dlouhá, ke konci i únavná, ale všichni jsme cestovní horečku zvládli a dobře jsme dojeli. Večer kolem 21:00 hod. jsme se ubytovali v hotelu Prater Residence s celodenním stravováním a utíkali jsme na 1. společnou uvítací večeři. Po večeři  jsme šli všichni s radostí spát, abychom byli na druhý den svěží, odpočatí, protože nám začínal již pracovní režim.

V pondělí brzo ráno nástup do práce! Vstávali jsme v 7:00 hod. a na určené místo dané praxe jsme se museli dopravit místní dopravou – metrem a tramvají na 8:00 hod. do ZOO. Cesta trvala asi půl hodiny.  První den jsme se seznamovali s prací, jaká nás bude čekat pracovní náplň další dny v týdnu a s naším mentorem jsme procházeli celou rozsáhlou a krásnou ZOO.

Následující druhý den v úterý byl budíček ve stejný čas, jelikož příchod do práce se musel dodržovat. Při ranním příjezdu do ZOO nám byla rozdělena práce, v tento den jsme chystali krmení pro zvířata, navštívili jsme veterinární kliniku, kde jsme se mohli podívat na kastraci zvířat a učili jsme se poskytnutí první pomoci.

Ve středu ráno po příchodu do ZOO nám nastal těžší pracovní úkol, kompletní uklizení výběhu pro zvířata, čištění celého prostranství a zametání okolního prostoru.

V podstatě další pracovní dny byly stejné jako ty předcházející, čekala nás vesměs celková údržba  ZOO a krmení zvířat. Do těchto pracovních úkolů ještě přibyla botanická zahrada, kde také probíhal úklid v určených prostorách.

Ke konci každého pracovního dne jsme mohli zavítat na místa v ZOO, která nejsou přístupná pro veřejnost, ale jenom pro zaměstnance, jako je např. Biodome (Biodom), který je ještě v celkové rekonstrukci. Rekonstrukce má trvat ještě cca 3 roky, po této době bude zpřístupněn návštěvníkům ZOO. Jedná se o prohlídku vnitřních výběhů a vodního světu.

Mimo svých pracovních povinností jsme měli samozřejmě i volný čas, který jsme využili k odpočinku, ale i návštěvě místních památek jako je např. osvětlený hrad      a most, obchodní centra, kavárničky, restaurace, Tropicarium a místní Aquaworld, kde jsme si užili plno zábavy a radosti na tobogánech.

V druhém týdnu zahraniční praxe v Maďarsku se vystřídali další 2 skvělí učitelé, kteří vystřídali ženský učitelský dozor a strávili s námi zbytek této praxe.

Rád bych ještě zmínil, že během jednoho pracovního dne jsme navštívili s mentorem Margaretin (Markétin) ostrov, přezdívaný též jako malá ZOO, kde jsme si prohlédli krásnou přírodu a zúčastnili jsme se prezentace o živočiších, kteří žijí právě na tomto ostrově a mají se podle všeho skvěle. Při cestě zpátky jsme zaregistrovali tvořící se jarmark, který plánovali zaměstnanci ostrova na sobotu v den našeho odjezdu. Chtěli jsme se také jarmarku zúčastnit, ale už na to nebyl časový prostor, tak snad příště na viděnou!

Příjezd z Maďarska byl v sobotu 29.4.2023  na  vlakové nádraží  Zábřeh na Moravě v podvečerních hodinách kolem 17:30 hod. Všichni jsme se vrátili v pořádku.

Na závěr bych chtěl moc poděkovat všem, kteří se podíleli na organizaci této zahraniční praxe v Maďarsku, chtěl bych poděkovat učitelům a rodině za skvělou podporu.  Rád jsem získal nové pracovní zkušenosti, dovednosti a zdokonalení v anglickém jazyce. Budu potěšen, pokud se mi podaří navštívit zase jiný stát při další zahraniční stáži.