ERASMUS+ Budapešť 2024

1. DEN    8. 4. 2024

První den jsme byli zasvěceni do práce pečovatelů v zoologické zahradě. Ukázali jsme si části ZOO, které jsou rozdělené podle různých kontinentů. Zároveň jsme se dozvěděli, ve kterých sektorech budeme následující dny pracovat a jež jsou zároveň návštěvníkům nepřístupné. Na to, že to byl náš první den, tak nás dokonce nechali si pohladit hady! Na konci dne jsme si podle tradice ve zdejší ZOO zasadili rostlinu, kterou si budeme moct na konci pobytu odvézt domů.

2. DEN    9. 4. 2024

Dnes se s námi podělí o svoje postřehy z praxe Vendula Jenčková: Dnes jsem pracovala v restauraci Spíler. Lidi v kuchyni byli opravdu milí, takže velký rozdíl ve srovnání s Českem. Ráno jsem začala doplňováním potravin do lednice a pokračovala přípravou guacamole. K obědu jsem dostala vynikající “eňoňuňo” pizzu. Už teď se těším na zítra.

3. DEN    10. 4. 2024

Pracujeme v hotelu Art. Naše práce obnáší obsluhu zákazníků u snídaně a chystání prostoru restaurace.
Kolektiv v restauraci je milý a kdykoliv se na ně můžeme obrátit. Oba jsme si vyzkoušeli práci v kuchyni, a přípravu obložených stolů.

4. DEN    11. 4. 2024

V Budapešti jsme dostali možnost pracovat v moderním hotelu Downtown. Naše pracovní povinnosti jsou obsluhovat hosty na snídaních, zajistit čistotu prostoru a snažíme se zpříjemnit hostům jejich pobyt. Kolektiv je velmi milý a ochotný. Když si nevíme rady, rádi nám poradí a pomůžou. Práce nás velmi baví a naše pracovní schopnosti se pomalu zlepšují. Nemůžeme si na nic stěžovat.

5. DEN    12. 4. 2024

Dnes nám svůj pracovní den popsali Sára a Adam ze 3. BZ.
V pátek 12.4. jsme se přesunuli ze ZOO do botanické zahrady. Pracovní den jsme začali prohlídkou a seznámením s lidmi, se kterými budeme nadále spolupracovat. Poté jsme přesazovali azalky do větších květináčů a zametali jsme chodníky kolem naší klubovny. Jsme rádi, že si můžeme vyzkoušet práci v obou zahradách, a to i v jejich skrytých částech, kam se běžný návštěvník nepodívá.

6. a 7. DEN    12.-13. 4. 2024

O víkendu jsme objevovali krásy Budapešti, navštěvovali její památky a okusili jsme místní chutě i vůně. Užili jsme si večerní plavbu lodí po Dunaji, kde jsme měli možnost vidět všechny dominanty města krásně nasvícené. Někteří víkend prožili pracovně v hotelu dle rozpisu směn, ale na druhou stranu si volno vyberou přes týden.

8. DEN    15. 4. 2024

Pondělní práce v zoologické zahradě zahrnovala vyklízení vnitřního výběhu žiraf. Po odklízení slámy, přišlo na řadu umytí výběhu vodou, které si podle našeho názoru nejlépe užil pan učitel Zerzáň. Za odměnu jsme mohli pohladit a nakrmit Hrabáče Kapského.

9. DEN    16. 4. 2024

Kvůli nepříznivému počasí v úterý jsme museli pracovat ve vnitřních prostorech ZOO. Převážně jsme zametali a odklízeli listí. Na chvíli jsme dostali na hlídání pásovce, který byl na svůj věk (30 let) poměrně rychlý. Poté jsme roznesli krmení zvířatům a nakrmili lenochody.

10. DEN    17. 4. 2024

Dnes jsme se zeptali Denisy a Daniela, co dnes obnášela jejich v práce v hotelu. Karolína nám popsala její dnešní činnost v botanické zahradě.

Denisa: “Dostali jsme příležitost pracovat v hotelu Lifestyle. Naše práce obnáší průběžný debaras stolů, udržování čistoty na place a doplňování občerstvení. Kolektiv je příjemný a milý, rádi nám se vším pomůžou. Jsme v práci velice spokojené.”

Daniel: “Já a Anet pracujeme u přípravy snídaní pro hosty v Hotelu Art. Dnes jsme obsluhovali celkem asi 60 hostů, což je tak průměrný počet jako v předešlých dnech. Kolegové jsou milí a kdykoliv nám jsou ochotni pomoci, tudíž práci zvládáme bez problému a baví nás!”

Karolína: “Dneska jsme byli v botanické zahradě. Jako první věc nás provedli a ukázali kde budeme pracovat. Potom jsme míchali zeminu pro rostliny a také jsme se dozvěděli jaké živiny potřebují. Po obědě už jsme jen pleli záhony s léčivými rostlinami.”

11. DEN    18. 4. 2024

Adam: “Ve čtvrtek jsme byli zoologické zahradě a byl to poslední den, kdy jsme mohli pracovat s Tiborem, který byl vedoucím naší praxe. V tento den jsme navštívili paní, která nám představila některé živočichy – např. sovici sněžnou, krkavce a krysy. Krysy jsme si mohli i pohladit. Potom jsme přešli do pavilonu, kde jsme krmili mary a tapíry. Tapíři byli úžasní. Líbilo se jim, jak je hladíme a drbeme. Potom jsme šli k surikatám, které jsme také krmili. Jako poslední jsme našíviti tučňáky, kde jsme mohli sledovat jejich krmení. Všichni jsme si tento den báječně užili.”

12. DEN    19. 4. 2024

Adéla: “Poslední den v zoologické zahradě jsme pracovali v “Shark’s School”. Naše skupinka byla rozdělená na více částí, takže jsme ze začátku dělali každý něco jiného (např. čištění filtrů nebo krájení potravy pro ryby). Ovšem později už jsme všichni dohromady sledovali krmení žraloků. Nejen že jsme si mohli pohladit žraloky, ale také nám byla dána možnost si nakrmit rejnoky, což jsme s radostí přijali.”

Alex: “Čtrnáct dní nám uteklo jako voda, ale poslední dny jsme si užili naplno. Navštívili jsme místní tržnici a koupili známé maďarské klobásky. Pátek byl náš poslední pracovní den. Zkusila jsem si krájet chobotnici a následně se rozloučila s personálem na pracovišti, a zbytek dne jsme strávili částečně spolu.”